Kuhu kaovad Eesti mängumasinad pakkujatelt Mängu protsess Hasartmängutööstus B2B-s ja sassis pall. Kõik justkuikonkureerivad omavahel, kuid samas"liituvad" või sõlmivad partnerluslepinguid. Kes oleks võinud 15 aastat tagasi arvata, et kõige hullemad konkurendid on Playtech ja Novomatic (Greentube) . teeb? Kuid tänane päev on juba reaalsus.

Tihti on võimatu isegi ühe konkreetse tarkvaratootja arenguteed. lõpuks teevad peaaegu kõik läbi kaubamärgi muutmise, ühinemised ja ümberkorraldused. Tõenäoliselt puutusite kokku olukorraga, kus sama mäng erinevates kasiinodes või kataloogides viitab erinevatele pakkujatele? Näete, isegi otsestel äris osalejatel ei ole alati aega muutusi jälgida.

Sees tormilises ja pidevalt arenevas tööstusharus jäävad isegi suured arendajad sageli märkamatuks. Justst kadumistest tahan rääkida. Kuhu teenustepakkumised lähevad? Miks see juhtub? Mis saab nende portfellist? Vaatleme kolme erinevat näidet kolmest erinevast tootjast. Sa oled nende saatuse üle üllatunud.

1. stsenaarium: imendumine

Näide:

Alustuseks elas Amaya 2017. aastal üle kaubamärgi muutmise ja temast sai The Stars Group. Ja 2020. aastal sai sellest tegelikult Flutter Entertainment. Viimane ostis kuue miljardi dollari eest The Stars Groupi, saades sellega planeedi suureks hasartmänguettevõtteks.

Nüüd teame Amayat kui PokerStarsi omanikku. Kuid pokkerituba läks Kanada organisatsiooni omandusse alles 2014. aastal. Holding on tehingute jaoks juba ammu liha omandanud. Üks Amaya impeeriumi rajamise tellistest oli Chartwelli ülevõtmine.

Chartwell Technologiesi tee algas 80ndate lõpus tööstusharudega, mis ei olnud hasartmänguäriga üldse seotud: mineraalid, nafta ja gaas. See Kanada ettevõte läks hasartmängudele üle alles 1998. aastal, olles omandanud Gateway Technology arendaja. Hakati välja andma esimesi mänge, ilmusid suured partnerid: Bwin, Betfair, Coral.

2000. aastad olid Chartwelli jaoks väga edukad. Ettevõte on välja andnud kümneid teenindusaegu, käivitanud oma platvormi ja kasvanud kümnetete Kuhu kaovad Eesti mängumasinad pakkujatelt Mängu protsess partnerluslepingud. Kuid 2010. aastate uue kümnendi kiiluvees hakkas Chartwell Technologies kandma kahju. Väljapääs leiti: ettevõte müüdi 2011. aastal kasvavale Kanada Amaya osalusele 23 miljoni dollari eest. Seega hakkasid Amayale kuuluma slotid nagu Cash Inferno kasiinokataloogides. Kuigi vanasti, kirjutasid palju need Chartwelliga.

Kuid Chartwell Technologiesi"muutuste" lugu sellega ei lõppenud. 2015. aastal ostab NYX Gaming Amayalt Chartwelli ja Cryptologici 150 miljoni dollari eest. Tänapäeval võib Chartwell Technology arendatud mänge leida korraga mitme tootja portfellist:

  • Amaya (Stars Group): levitatakse hoidlates;
  • NYX Gaming: leidub teadusmängude platvormiga seotud kasiinodes;
  • Lightning Box Games: pakkuja muutis korraga Chartwelli teenindusajad HTML5-vormingusse ja levitab seda oma nime all. Näited: Chilli Gold, Frog's n Files, Serengeti teemandid.

Nii palju teist, kes lansseerisid väga paljusid slotikaid nagu Cash Inferno või Pot-o-Gold, ei teadnud, et need on välja antud olematu tootja poolt. On uudishimulik, et omal ajal lisati Chartwell Technologiesi nimel kasiino mänguteeki ikoonilised mänguautomaadid Medusa ja 300 Shields. Kanada ettevõtte aitas NextGen Gamingul neid hitte levitada, lisades need oma platvormile.

2. stsenarium: eemaldamine ja puru korjamine

Näide: Sheriff Gaming

Kuhu kaovad Eesti mängumasinad pakkujatelt Mängu protsess 2010. aastate alguses olid kümnetes suurtes kasiinodes Hollandi arendaja Sheriff Gaming mänguautomaadid. Pakkujate mänge levitati NYX-i, Quickfire'i ja SBTechi platvormi kaudu. Sheriff tegeles ka sotsiaalmängudega, jagades tasuta seadmeid Facebookis, Google Play Marketis ja AppStore'is. Aastatel 2012–2013 kuulub kindlasti nende lootuste hulka, kes konkureerivad arendajatega nagu Blueprint, Betsoft ja Worldmatch.

Näited Sheriff Gamingu parimatest mängudest: Spartania, Amsterdam Masterplan, Midnight Rush. Leiate need edukatelt saitidelt, nagu Videoslots või SlotsMillion. Nendes kasiinodes on need aga kataloogis märgitud kui StakeLogic tooted. Kuidas juhtus?

Ei, StakeLogic ei võtnud kedagi endasse. Kõik becEstoniae polnud midagi imeda. Veel 2013. aastal algatati uurimine Sheriffi emafirma Bubble Groupi omanike vastu. Kolmikut, keda esindavad Stein Flapper ja vennad Gregoryd, süüdistati rahapesus, narkoäris ja ebaseaduslikus hasartmängudes läbi põrandaaluste kasiinode võrgustiku. Hollandi kohus otsustas, et kolmainsus pesi koorefirma abiga üle 100 miljoni euro, millest umbes pooled oma taskusse. Tüüpidele kogunes 80 kinnisvara, 20 autot ja kümnetel pangakontodel oli veel miljoneid eurosid. Flapper ja Gregory läksid lõpuks 2018. aasta detsembris kaheks aastaks vangi.

Pettuse tõttu tabas omanikke Sheriff Gaming. Alderney Gaming Commission tühistas juba 2014. aasta jaanuaris emaettevõtte Bubble Groupi litsentsi. Kõik ettevõtted, sealhulgas hasartmängutarkvara olev intellektuaalomand, arestiti. Sheriff Gaming on lakanud olemas.

Hiljem õnnestus Novomaticul osa Sheriff Gamingu varadest tagasi osta. Austria holding lõi eraldi tütarettevõte StakeLogic, mis päris osa Sheriffi mängudest. Ja täna leiab StakeLogicu portfellist väikseid terakesi kunagise väga suure tootja saavutustest.

3. stsenaarium: varjatud kaubamärgi muutmine

Näide: TopGame ja Pragmaatiline mäng

Kuhu kaovad Eesti mängumasinad pakkujatelt Mängu protsess Top 10 parima/suure tarkvaratootja kollektsioonides ilmub Pragmaatiline Play üha enam. Ettevõte on välja valinud võimsa mänguautomaatide ja live-mängude portfelli, partnerluslepinguid on kogunenud mitukümmend. Pragmatic seisab püsti, võime auhindu EGR-il ja muudel näitustel. Suurepärased saavutused 2015. aastal asutatud jaoks.

Kuid tegelikkuses on Pragmatic Play turul tegutsenud alates 2008. aastast. lõpuks sündis just siis kurikuulus TopGame'i ettevõte. Viimane asus Panamas ja seda mäletas kahtlaste kasiinode võrgustik: Rooma, 7Spins, Topaze, Black Diamond. TopGame tabas pettust:

  • Jackpoti mänguautomaatides ei olnud isegi teoreetiliselt võimalust supervõidu kaotada;
  • Joonistuste võidud anti mannekeenidele;
  • Nad ei maksnud sidusprogrammi osalejatele tasu.

Selliste aktsioonide taustal tundus 2015. aastal koostöö suurim platvormiga EveryMatrix fantasmagooriana. Mitte asjata. lõpuks, samal aastal 2015. lakkab TopGame olemast ... muutudes Pragmaatiliseks mänguks. Kuigi kõike peksti teisiti. 2015. aasta alguses luuakse uus Pragmatic Play pakkuja, kes lunastab hiljem TopGame'i kontrollpaki. Laiemale avalikkusele tundub selline käik tavalise omandamisena. Kuid tegelikult oli kõik teisiti

Kasiino nimekirjade uurimine on tuvastanud päriliku seose TopGame'i ja Pragmatic Play vahel. Nii"lekkis" Paradiisi paberite teave PP aktsiate struktuuri kohta. Üks suured akktsionäre on TG Solutions Limited. Varem TopGame'i kasusaaja. Endine omanik David Barziley ostab juba 2017. aastal Pragmatic Play, mille jaoks mõnda uut ettevõtet - IBID Group. Domeeni topgametechnology.сom jälge püsivaks varjamiseks kustutati ja selle olemasolu jäljed puhastati veebiarhiivist.

Väga peamiselt mängud, nagu Sugar Rush või Pragmatic Play Tales of Egypt, valmistab algselt TopGame. Selles on võimatu vigu leida: PP lunastas ametlikult TG aktsiad. Tegelikult oli see"varjatud" kaubamärgi muutmine. TopGame otsustas alustada nullist, loobudes petturite sugupuust. Leiutatud skeem mängis 100%. lõpuks tulistas Pragmatic Play ja vähesed inimesed peavad neid petturiteks.

Muud stsenaariumid

Uurisime kaasaegse turu jaoks privaatseid ja mitte päris standardseid stsenaariume. On lihtsamaid krunte. tootja lihtsalt sureb ega jäta endale jälge. Selline saatus tabas igal aastal kümneid ettevõtteid – neil lihtsalt ei õnnestu oma osa pirukast ära hammustada. Sarnane saatus tabas ka B3W-d.

Tavalisem tava on avatud kaubamärgi muutmine. Net Entertainmentist sai NetEnt, Amayast sai Stars Group. Omanikud nime, et see vastaks paremini brändifilosoofiale ja ajastu vaimule.

Brändi muutmine on sageli seotud omandamistega, seostega, mida hasartmängutööstuses esineb peaaegu iga päev. 2011. aastal lõid PartyGaming ja Bwin ühiselt Bwin.Party.

On veel üks võimalus: osaluse eraldiseisev osakond muutub autonoomseks ja paistab silma eraldi ettevõttena. Midagi sarnast juhtus rakendusega QuickSpin. Grupp NetEnti spetsialiste alustas tasuta ujumist ja lõi uue kaubamärgi.